Med ett rakt styre och en geometri ännu mer progressiv gör du bäst i att behålla flanellen på. Reachen är avsevärt längre, styrhuvudet flackare och vevlagret lägre. För att du ska få en ännu mer planterad känsla på cykel. Från att köra teknisk single track till att köra utmanande tekniska och flowiga nedförsbackar. För dig som vill ha en cykel att ta din gravelkörning till nya nivåer, ingen cykel är snabbare, mer rolig eller mer lekfull än Diverge EVO
Diverge Comp EVO:s premium E5 aluminiumram är utrustad med vår Future Shock 1.5, specialinställd för teknisk gruskörning. Cykelns SRAM NX 1x11-grupp, Tektro-bromsar och X-Fusion Manic dropper bidrar till Diverge Comp EVO:s förmåga att pusha gränsen. Vårt nya Rhombus 42 mm grusdäck, det mest aggressiva graveldäcket vi tillverkar och en uppsättning Axis Elite aluminiumfälgar avrundar Diverge Comp EVO:s personlighet som en kapabel och bråkig partner.
• Vår E5 aluminium premiumram ger en styv, lätt och hållbar plattform. När den kompletteras med vår FACT-gaffel i kolfiber blir Diverge EVO en lätt, livlig och mångsidig cykel redo att tackla det mest tekniska gruset och dirt-tracksen så aggressivt som du kan önska.
• Hastighet, kontroll och självförtroende - Future Shock 1.5 är idealisk för gravelåkare. Med 20 mm följsamhet, är Future Shock 1.5 progressivt trimmad för att hålla dig säker och i kontroll, kunna hålla nere kraften och hålla dig från bromsarna över grova grusvägar och i tjockt löst grus, allt samtidigt som du håller dina händer, armar och nacke pigga.
• Med Diverge EVO tog vi vår nya progressiva gravelgeometri till nya nivåer. Vi har förlängt ramen 30 mm över en drop bar Diverge (Size Medium), sänkt vevlagret och flackat ut styrhuvudet. Detta ger Diverge EVO mer självförtroende över teknisk terräng samtidigt som den håller styret bekvämt med ett rakt styre. Det tillåter också en kort styrstam för att få all stabilitet att kännas smidig och snabb vid svängarna.
• Ingenting låser upp en cykels förmåga som däckfrigång, så vi gav Diverge EVO hela 47 mm däckfrigång med ett 700c-hjul och 2,1" med ett 650b-hjul. Tack vare ett kedjestag som använder en bearbetad legeringsbalk bakom kedjeringarna har vi skapat fritt spelrum utan att göra en ömtålig design med tappad kedjestag eller ökad kedjestagslängd.