THE TRAIL BENCHMARK — När vi gav oss i kast med att designa den helt nya Stumpjumpern, strävade vi efter några rejäla mål. Den var tvungen att utmärka sig på alla typer av spår, för varje stil av ryttare. För att uppnå det gick vi efter seriös viktminskning utan att offra hållbarhet, ett styvt, lyhört chassi som fortfarande kör lätt och livligt, geometri som förbättrar allas körning och den bästa fjädringskinematik vi vet hur man designar. Det visar sig att du kan ha din tårta och äta den också med den nya Stumpjumper.
DE SÖTASTE 130 MM RESOR DU NÅGONSIN KOMMER ATT ÅKNA — Vi masserade kinematiken i Stumpjumper-upphängningen för att få fram den allra bästa möjliga allround-prestandan i ett 130 mm-paket. Oräkneliga timmar av upphängningslabbutveckling och fälttester skapade en raffinerad rippare i mitten av resan som äter stor terräng som en gravitationsmatad best, hanterar som en dröm överallt och klättrar som om den har en motor.
PROGRESSIV GEOMETRY — S-Sizing-geometrin i den nya Stumpjumper träffar den progressiva sweet spot. Den är lång, låg och slapp, med en kort förskjuten gaffel och en brantare sadelrörsvinkel. Dessa siffror kombineras för att göra din åktur mer stabil, mer snäll, bekvämare klättring, bättre överallt. Med FlipChip-justerbarhet kan du finjustera din passform ytterligare, vilket säkerställer att din nya Stumpjumper fungerar felfritt i vilken terräng du än väljer.
RIDER-FIRST ENGINEERED™ — Rider-First Engineered™ ramar använder en storleksspecifik metod för åkegenskaper som säkerställer benchmarkhantering och felfri prestanda, oavsett ram eller förarstorlek. Oavsett om du är en hoppglad häst som åker en S1, eller en DH-fiend jätte som behöver den långa S6:an, kommer du att uppleva samma åkegenskaper – rälsskarpa kurvtagning och balanserad styvhet fram och bak – på den lättaste- möjlig vikt, Och med lätt menar vi riktigt lätt: 2 250 gram (S-Works, S-3 storlek, med bakdämpare).