SPATZ Pro 2 är flaggskeppet bland våra skoöverdrag och söker du efter ett skoöverdrag som värmer när det är blött och kallt som är slittåligt med grym passform då är denna ”Bad-boy” ditt självklara val.
Det nya Aero-Armour neoprenet är 100% fodrat i hela skoöverdraget med ett ultravarmt och ultrafuktspridande thermomaterial så nu har vi skapat ett helt nytt vapen i kampen mot vätan och kylan.
På området över ankeln, tådelen och på kardborrebandet runt skosulan så har vi lagt ett kevlarförstärkt neoprene vilket ger bättre skydd mot nötning och slitage än på något annat skoöverdrag, vi har också lagt till reflekterande paneler vilket förbättrar synligheten i mörker.
SPATZ Pro2 är designad att hålla dig varm oavsett du cyklar på landsväg, grusväg, MTB eller cykelpendlar, de årstider där Pro2 kommer till sin rätt är vinter, höst och på våren.
SPATZ produkter har utvecklats av Cykelproffs från England i samarbete med Triathlon Olympier där deras samlade erfarenhet från hundratals träningstimmar på cykelsadeln i många gånger riktigt dåligt väder har arbetat sig fram till denna revolutionära design som förändrar synen på skoöverdrag och träna i dåligt väder för alltid, nu kan du fortsätta träna och inte kapa träningspasset för vädret är dåligt. ”Vi säger att regnar det så tränar du”
För att nämna några tekniska detaljer så har Aero-Armour neoprenet ett hydrofobiskt yttre skikt och ett smart thermofoder som i vått och torrt håller kvar värmen plus att det hydrofobiska yttre skiktet har svetsade och limmade sömmar allt för att få maximal passform och funktion.
Spatz Pro2 skoöverdrag passar perfekt för temperaturer runt +10 till runt -10 grader och vid minusgrader rekommenderar vi att använda vintercykelskor som normalt har bättre isolering med tjockare sulor och klarar bättre kylfaktorn från pedalklossar och pedaler.
Vi producerar SPATZ Pro2 skoöverdrag i små partier så var snabb med att beställa ditt par när du ser det finns tillgängligt i webshopen.
/SPATZ are protected. The design is registered, SPATZ is trademarked and the patent is pending.